Waarom je voor maatwerk moet gaan

maatwerk

Iedereen is uniek, dus waarom dan geen unieke website?

Je hoort of ziet het regelmatig voorbij komen. Weer een reclame over spotgoedkope of zelfs gratis websites. “Kies een ontwerp en upload uw afbeeldingen” is de ongeveer de tekst die je dan hoort of leest. Op zich niets mis mee, behalve het feit dat iedereen slechts uit een tiental ontwerpen kan kiezen. Tuurlijk kan je hier jouw eigen kleurtje aan geven en jouw foto’s er in zetten, maar echt maatwerk ontbreekt. Uiteindelijk blijkt dan dat de website van jouw ICT-bedrijf wel heel erg op die van het hoveniersbedrijf van jouw overbuurman lijkt.

Ik was er zelf al vroeg bij om hier geen genoegen mee te nemen. Toen ik op de middelbare school zat, was de profielenwebsite CU2 erg populair. Hier kon je een profiel aanmaken met informatie over jezelf en dan met anderen chatten. Op deze profielen was er ook ruimte voor eigen inbreng d.m.v. HTML. Ik had dan ook toen al een waar kunstwerk van mijn profiel gemaakt.

Maatwerk

Ik maak tegenwoordig al mijn responsive WordPress websites op basis van Bootstrap. Bootstrap is een verzameling hulpmiddelen voor het maken van websites en webtoepassingen. Hiervoor zijn diverse sjablonen, ook wel thema’s genoemd, te krijgen. Als je hier voor zou kiezen, zou je echt weer hetzelfde probleem kunnen krijgen als hierboven beschreven. Je bent immers niet de enige die dan voor een bepaald thema heeft gekozen. Daarom heb ik er voor gekozen om zelf een blanco basisthema op basis van Bootstrap te bouwen. Deze werk ik dan verder uit.

Omdat ik met een blanco thema werk, kan ik het thema volledig aan de huisstijl van mijn klant aanpassen. Daarnaast kan ik makkelijk schuiven met verschillende blokken in het ontwerp. De homepage bestaat uit een drag-and-drop systeem met verschillende secties die naar wens toegevoegd, verwijderd of uitgebreid kunnen worden. Hierdoor kan ik van elke website iets unieks maken!

Wil jij ook dat jouw website helemaal bij jou past? Vul dan onderstaande formulier in voor een gratis en vrijblijvend adviesgesprek van 30 minuten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

%d bloggers liken dit: